AKTUALNA INFORMACJA O OBSŁUDZE KLIENTÓW W PLACÓWKACH ZUS
Od 4 maja 2020 r. przywróciliśmy standardową obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników w salach obsługi klientów można m.in. uzyskać informacje i porady oraz złożyć wnioski i dokumenty.
Ze względu na Państwa bezpieczeństwo, wszystkie osoby odwiedzające placówki ZUS powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych w tym zakresie). Osoby, które nie będą ich posiadać, nie będą mogły wejść do sali obsługi klientów.
Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.
Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
W placówkach ZUS - do Państwa dyspozycji - nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski, pisma:
- „Skrzynka na dokumenty”
- skrzynka „Wnioski przedsiębiorców - Tarcza Antykryzysowa”,
- skrzynka „Wnioski górnicze”.
Dodatkowo informujemy, że w poniedziałki nasze placówki są dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00.
Ze względu na obowiązujący stan epidemii, nadal zachęcamy Państwa do załatwiania spraw w ZUS bez wychodzenia z domu. Jesteśmy dostępni poprzez:
- elektroniczny portal Platformy Usług Elektronicznych
Zachęcamy do zakładania profili na naszym portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z naszych usług elektronicznych. Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu - przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.
- telefonicznie
do Państwa dyspozycji jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
oraz specjalne nr telefonu:
- nr telefonu 22 290 87 01 dostępny w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15
obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły.
- nr telefonu 22 290 87 02 oraz 22 290 87 03 dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15
obsługa w sprawie wsparcia z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
Informacje na temat wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej można również uzyskać na rządowej ogólnopolskiej infolinii pod nr telefonów:
- 22 484 84 84
- 732 122 500
Konsultanci tej infolinii są dostępni w godz. 8.00 - 16.00.
W Oddziale ZUS w Bielsku-Białej uruchomiliśmy dodatkowe numery telefonów do DORADCÓW DS. ULG I UMORZEŃ w dni robocze w godz. 7-15:
33 825 30 70, 33 825 30 71, 33 825 30 72, 33 825 30 73, 33 825 30 74, 33 825 30 62.
Informacja: ZUS B-B