Zanim podpiszesz umowę....przeczytaj
OGŁOSZENIE
Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Żywcu
Szanowni Mieszkańcy Powiatu Żywieckiego
W ostatnich miesiącach br. nasiliła się ilość skarg mieszkańców Powiatu Żywieckiego na firmy oferujące różnego rodzaju usługi, w szczególności telekomunikacyjne lub w zakresie sprzedaży energii elektrycznej. Przedstawiciele tych firm dzwoniąc do nas lub odwiedzając często późnym popołudniem bądź wieczorem nasze domy i mieszkania, oferują nam różnego rodzaju usługi zachęcając tym samym do podpisania stosownych dokumentów. Dlatego ważne jest abyśmy sprawdzili wiarygodność tych osób.
-
Upewnijmy się z kim podpisujemy umowę. W tym celu wylegitymujmy
i sprawdźmy czy osoba podająca się za przedstawiciela danej firmy w rzeczywistości nim jest. -
Pamiętajmy, że zanim podpiszemy umowę mamy prawo ją dokładnie przeczytać. W przypadku wątpliwości co do warunków przedstawionej oferty nie musimy jej podpisywać w danej chwili.
-
Kiedy już podpiszemy umowę pamiętajmy, aby jeden egzemplarz umowy wraz z załącznikami pozostał u nas , tak aby w domu na spokojnie jeszcze raz przeanalizować treść podpisanych dokumentów.
-
W przypadku umów zawieranych na odległość (np. przez internet) lub poza lokalem przedsiębiorcy (np. w domu) mamy 10 dni na odstąpienie od umowy poprzez wysłanie na adres przedsiębiorcy pisemnego oświadczenia.
Każdy konsument powinien zachować szczególną ostrożność przy zawieraniu umowy podczas wizyty przedstawiciela handlowego. Szczególnie w sytuacji gdy nie wnioskowaliśmy wcześniej o zmianę dostawcy usług, a wizyta przedstawiciela handlowego w domu jest zaskoczeniem, powinniśmy zachować daleko idącą czujność i ostrożność przy podpisywaniu jakichkolwiek umów.
Z poważaniem
Tomasz Baron
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Żywcu