Do Biura Rozwoju, Funduszy Zewnętrznych i Inwestycji należą z zakresu:

 Pozyskiwania funduszy

  1. Opracowywanie wniosków o dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych wraz z załącznikami w związku z realizowanymi zadaniami przez Starostwo i jednostki organizacyjne Powiatu.
  2. Monitoring utrzymania wskaźników realizowanych projektów i ich trwałość.
  3. Dopilnowanie terminowości przekazywania wniosków o dofinansowanie, rozliczeń i sprawozdań.
  4. Sporządzanie sprawozdań z realizacji projektów przygotowywanych                        i realizowanych przez Starostwo, współfinansowanych ze środków zewnętrznych, wypełnianie obowiązków dotyczących monitoringu i ewaluacji.
  5. Współpraca z samorządami gminnymi w Powiecie, organizacjami pozarządowymi i młodzieżą.
  6. Monitoring zadań i współdziałanie z gminami w zakresie RIT.
  7. Organizacja i uczestnictwo w szkoleniach z zakresu możliwości pozyskania
    i wykorzystania środków zewnętrznych przez jednostki Powiatu.
  8. Monitorowanie krajowych i unijnych programów pomocowych.

Obsługi i Strategii

  1. Sprawy związane z monitorowaniem i ewaluacją Strategii Rozwoju Powiatu Żywieckiego, Subregionu Południowego, Wieloletnich Planów Inwestycyjnych oraz Planu Rozwoju Lokalnego.
  2. Opracowywanie we współpracy w wydziałami Starostwa a także powiatowymi jednostkami organizacyjnymi planów strategicznych propozycji zmian, korekt i uzupełnień do strategii oraz wieloletnich programów inwestycyjnych i pomocowych.
  3. Przygotowywanie i opracowywanie analiz dotyczących strategii funkcjonowania programów krajowych i unijnych, ich zasad dofinansowania i struktur zakresu rzeczowego.
  4. Analiza informacji dotyczących  programów  pomocowych zewnętrznych oraz możliwości korzystania z zewnętrznych środków finansowych  na wspieranie działalności Powiatu, w szczególności służącej realizacji Strategii.
  5. Opracowanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych i remontów.
  6. Monitoring zadań i współdziałanie z gminami w zakresie PROW 2014-2020.
  7. Obsługa administracyjna ,sporządzanie sprawozdań.
  8. Opracowywanie (tworzenie i aktualizacja) baz danych w związku z realizowanymi przez Starostwo zadaniami.

Informatyki

  1. Administrowanie i obsługa systemu informatycznego: REKORD , EHR; RCP,  IB, GUS
  2. Zarządzanie systemem ZPOI (szkolenia pracowników, aktualizacje systemu).
  3. Zarządzanie systemami E-SOD; E-wid.
  4. Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa.
  5. Współpraca przy administrowaniu systemem e-urząd i SEKAP.
  6. Modernizacja sprzętu komputerowego.
  7. Nadzór nad bezawaryjnym i  bezpiecznym funkcjonowaniem sieci i systemów informatycznych.
  8. Wspomaganie czynności kontrolnych nad prawidłową pracą poczty e-mail Starostwa.
  9. Szkolenie pracowników Starostwa w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego w obsługiwanych wydziałach.
  10. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Powiatu w zakresie informatyzacji.
  11. Wdrażanie postępu technicznego w dziedzinie informatyzacji Starostwa.

Inwestycji i Wniosków

  1. Opracowywanie projektów i wniosków związanych z zewnętrznymi instytucjami dofinansowującymi.
  2. Koordynowanie przygotowania projektów budowlanych do inwestycji w obiektach i jednostkach Powiatu Żywieckiego.
  3. Monitorowanie realizowanych inwestycji z dofinansowaniem ze źródeł zewnętrznych.
  4. Prowadzenie inwestycji i remontów obiektów Starostwa oraz jednostek powiatowych w zakresie zgodności z prawem budowlanym.
  5. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę.
  6. Przekazywanie placu budowy dla wykonawców robót inwestycyjnych i remontowych.
  7. Koordynacja wykonawstwa robót budowlanych w zakresie ich zgodności z harmonogramem finansowo rzeczowym.
  8. Zgłaszanie rozpoczęcia i zakończenia zadań inwestycyjnych właściwym organom.
  9. Organizowanie i uczestnictwo w odbiorach oddawanych do użytku obiektów realizowanych w procesie inwestycyjnym oraz prac remontowych.
  10. Dokonywanie przeglądów gwarancyjnych, rozliczanie i zabezpieczenie należytego wykonania przedmiotu umowy.
  11. Sporządzanie protokołu OT po zakończeniu inwestycji oraz przekazywanie do Wydziału Finansowego dyspozycji uruchomienia środków wraz z niezbędną dokumentacją.
  12. Przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym po zakończeniu i rozliczeniu udzielonego na ich rzecz zamówienia, dokumentacji projektowo technicznej oraz innej, niezbędnej do korzystania z przedmiotu zamówienia.