Już po raz dwudziesty w Łodzi rozpoczęły się Targi Turystyczne

Już po raz dwudziesty w Łodzi rozpoczęły się Targi Turystyczne "Na styku kultur".

Jest też sporo ofert indywidualnych obiektów turystycznych i noclegowych, uzdrowisk i sanatoriów czy propozycji gospodarstw agroturystycznych, a także wczasów pod gruszą, kolonii, obozów i zielonych szkół dla dzieci i młodzieży. Wśród wystawców są goście zagraniczni. Ich prezentację uzupełnia oferta turystyki wyjazdowej do innych zakątków świata prezentowana przez biura podróży. Tradycją stało się, że powiat żywiecki wraz ze swoim regionalnym stoiskiem promuje atrakcje turystyczne regionu (turystykę aktywną, bogate kalendarium imprez kulturalnych i sportowych, bazę noclegową i agroturystykę, a także folklor, sztukę ludową i tradycyjne potrawy regionalne: kwaśnicę, oscypek, gilowickie śledzie, jeleśniańskie kołacze, chleb ze smalcem i inne smakołyki). Wielką popularnością cieszy się występ kapeli góralskiej Haśnik z Żabnicy, która uświetnia promocję naszego regionu. Także pokaz wykonania tradycyjnych kwiatów z bibuły gromadzi na stoisku koneserów sztuki ludowej. Jest też tak charakterystyczne dla naszego regionu żywieckie piwo. Organizatorem stoiska regionalnego Żywiecczyzny jest Wydział Turystyki, Kultury, Sportu i Promocji Powiatu Żywieckiego. Dodatkowo Żywiecczyzna uzupełnia promocję także na stoisku Śląskiej Organizacji Turystycznej z niedawno rozpoczętego projektu pn. „Poznajemy Beskidy – propagowanie walorów kulturowych i turystycznych pogranicza polsko – czeskiego” (wartość projektu 18.000 Euro). Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do udanej promocji Żywiecczyzny: Gminnemu Ośrodkowi w Jeleśni i Gilowicach, Browarom Żywieckim, Firmie Tuńczyk z Gilowic oraz Gminom Żywieckim, które dostarczyły materiały promocyjne.