POWIAT ŻYWIECKI ROZPOCZYNA REALIZACJĘ PROJEKTU „DOSTĘPNY SAMORZĄD – GRANTY”
Powiat Żywiecki otrzymał grant w ramach projektu „Dostępny samorząd - granty” realizowanego przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - Działanie 2.18 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Celem przedsięwzięcia granatowego jest poprawa dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej budynków starostwa (Ul. Krasińskiego i Al. Legionów) dla klientów ze specjalnymi potrzebami, poprzez:
- zakup i montaż platformy schodowej,
- dostosowanie toalety do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- zakup drobnych usprawnień, takich jak: lupy elektroniczne, pętle indukcyjne, plan tyflograficzny i inne.
Podczas realizacji przedsięwzięcia, grantobiorca będzie korzystać z usług doradczych eksperta w dziedzinie dostępności.
Efektem przedsięwzięcia będzie poprawa warunków korzystania z usług urzędu dla klientów ze szczególnymi potrzebami, którzy są narażeni na marginalizację lub dyskryminację m.in. ze względu na niepełnosprawność lub obniżony poziom sprawności z powodu wieku czy choroby.
Łączna wysokość wydatków ogółem przedsięwzięcia grantowego wynosi: 104 07,79 PLN
Dofinansowanie przedsięwzięcia grantowego wynosi: 99 591,25 PLN
W tym dofinansowanie z UE: 83 935,50 PLN