Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego – pn. „Utworzenie Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzaniem w Administracji Publicznej w Powiecie Żywieckim na bazie Geograficznego Systemu Informacji

 

Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego

– realna odpowiedź na realne potrzeby

  Powiat Żywiecki zakończył projekt pn. „Utworzenie Zintegrowanego Systemu Wspomagania Zarządzaniem w Administracji Publicznej w Powiecie Żywieckim na bazie Geograficznego Systemu Informacji” realizowany w ramach Programu Rozwoju Subregionu Południowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego 2007 – 2013, Priorytet II.: Społeczeństwo Informacyjne, Działanie 2.2 Rozwój elektronicznych usług publicznych.

  Łączna wartość zadania wynosiła 2 321 434,58 zł, przy udziale finansowym środków Unii Europejskiej ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w wysokości 85,00 % co stanowiło 1 973 219,39 zł, oraz środków własnych Powiatu Żywieckiego i 15 Gmin będących Partnerami projektu w wysokości 15,00 % co stanowi 348 215,19 zł.

    Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Rozwoju Subregionu Południowego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, priorytet II. Społeczeństwo Informacyjne oraz działanie 2.2. Rozwój elektronicznych usług publicznych”. Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.silesia-region.pl

   Projekt realizowany jest przez: Powiat Żywiecki

Inwestycja przewiduje stworzenie elektronicznej, kompleksowej informacji przestrzennej dla Powiatu Żywieckiego, tworzącej zintegrowany system zarządzania wieloma informacjami i procesami związanymi z przestrzenią geograficzną. Projekt obejmuje swym zakresem budowę i informatyzację baz danych przestrzennych, w tym bazy danych punktów adresowych dla całego Powiatu oraz podstawowych rejestrów i ewidencji.

   W ramach projektu w każdej gminie powiatu zostaną utworzone oddzielne stanowiska komputerowe umożliwiające wszystkim gminom korzystanie z baz danych utworzonych w ramach projektu.

Inwestycja będzie skutkować poszerzeniem oferty usług publicznych świadczonych przez Starostwo Powiatowe w Żywcu drogą elektroniczną, podniesieniem jakości usług publicznych z uwzględnieniem poprawy stanu bezpieczeństwa publicznego, zwiększeniem skuteczności działań związanych z zarządzaniem kryzysowym i prowadzeniem akcji ratowniczych, obniżeniem kosztów świadczenia przez Starostwo usług publicznych, zwiększeniem stopnia wykorzystywania technologii informatycznych w wykonywaniu zadań, podniesieniem efektywności procesów decyzyjnych, ułatwieniem i usprawnieniem komunikacji pomiędzy Starostwem Powiatowym a Gminami w zakresie realizacji ich zadań poprzez zapewnienie stałego dostępu (online) do zasobów tam zgromadzonych.